HTML

Louie the purple horse

Nem kell sietni. Raerunk. Majd en szepen, lassan okosan megirom.Online asztalfiok. Ugysem ertene senki, de azert olvassak csak el, ne csak nekem fajjon. Aki hirdetni akar szerény látogatottságú rétegblogomon küldjön üzentet. Megyegyezünk.

Friss topikok

Linkblog

Facebook

Az utolsó itiner

2010.08.19. 06:00 Professor Pizka

1998. november, RAC Rallye, Anglia.

A falnak csapódva egy kiflivé görbült, össze-vissza roncsolódott versenyautó. Valaha talán egy Ford volt, de már semmi jelentősége. Két halott, két derékba tört karrier, két családapa, akik már nem mosolyog a gyermekeire.

A nyomozás azonban nemcsak a két család életét változtatta meg örökre. Ötmillió finn szenvedte el a finn nép legnagyobb megdöbbenését.

A fedélzeti videófelvétel gyilkos komédiát mutat. A pilütaülésben Matt Shepard ,az angol reménység. A kis Mattet az apukája vitte el erdei illegális versenyekre, aztán jöttek az egyre nagyobb gépek, a siker, de valami hiányzott. Eredeti navigátorával, Martin Whittakerrel nem jöttek a sikerek. Martin túlságosan kímélte barátját. És ebben a sportban nem lehet lassna menni. Ez a mindent egy lapra feltevők, az őrültek sportja.

Menedzsere ezért feltett mindent egy lapra. A már sok legendás versenyzőt győzelembe hajszoló üvöltő finnt, Paavo Karjalainent szerződtette navigátornak. Egyvalamire nem gondoltak: Paavo még csak finnül diktálta az itinert, angolul sose. Egy raliversenyen szinte minden a navigátor kezében van. A pilóta szinte vakon követi az utasait. Matt tiltakozott, szokatlan volt neki a tizenöt évvel idősebb finn.

A versenyen megtörtént a baj: a felvételen ennyi halatszik:

gudda lonnngga fiftttín fullgas sztrikkti szló tríí maxximum auttta góóóóóóóóóóó!!!

Géza, aki hatszoros magyar ralinavigátor, lefordítja nekünk: jóóó, hosszű tizenöt fullgáz szigorú lassú három maximum kifelé nyomjad! Vagyis százötven méter teljes gáz után szigorúan lassít, hármasban elfordul és maximumon kifelé!

Ekkor Matt feje furcsán inogni kezdett, de még teljes gázzal kilőtt a Ford a kanyarból. Innen már nem volt visszaút.

Paavo azt üvöltötte, hogy:

gudda szörttti halllfffa ttu ennddda nó sztrikkktli rájtta fulllagaz!

Vagyis jóó, háromszáz után félgáz kettes és szighorúból jobb és fullgáz!

Ekkor Matt feje már jobbra-balra rángott, elvesztette az uralmat a kocsi felett és vége volt mindennek.

Matt mikrofonja szörnyű dolgot árult el: a fiatal brit röhögőgörcsöt kapott és levette a kezét a kormánynál.

 

Mindketten szörnyethaltak.

 

Matt családja azóta sem tudta feldolgozni a tragédiát. Sally, az anyukája azóta is mindennap kijár a baleset helyszínére. Jack, az apa eladta az autóját és mindenhova kerékpárral jár. Az özvegy, Caroline sem tud autóra nézni...

A finneket lesujtotta a tragédia. Paavo családja és a finn kormány alapítványt tett. A Paavo Karjalainen Foundation for the Good English Pronounciation világszerte küzd azért, hogy félreértett vagy elröhögött angol mondatok többé ne követeljenek áldozatot.

Az alapítvány már nálunk, Magyarországon is nyitott irodát. Fő céljuk az, hogy a nemzetközi versenyekre készülő autó- és motorversenyzőink nehogy Paavo sorsára jussanak. De Hakka Peliitta, a budapesti irodavezető (ő maga több Shakespeare felolvasó verseny győztese) célul tűzte ki azt is, hogy a külföldi karriere vágyó magyar politikusok és popénekesek se váljanak a gúny céltáblájává. Az alapítványnál még egy ügyfél sem jelentkezett.

Talán nekünk is halál kell? Nem tudom Vujity Tvrtko riportját látták a TV2 Naplójában.

 

SZAVAZZATOK A BLOGOMRA ITT JOBBRA!!! MÁR CSAK HÁROM NAPIG LEHET!!! LEHET MÁS A GOLDENBLOG!!! HAJRÁ HÜLYE TÖRTÉNETEK, HAJRÁ ÉN!

2 komment

Címkék: finn halál hülye angol rallye trutykó

A bejegyzés trackback címe:

https://raerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr97832820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.