HTML

Louie the purple horse

Nem kell sietni. Raerunk. Majd en szepen, lassan okosan megirom.Online asztalfiok. Ugysem ertene senki, de azert olvassak csak el, ne csak nekem fajjon. Aki hirdetni akar szerény látogatottságú rétegblogomon küldjön üzentet. Megyegyezünk.

Friss topikok

  • Dworkyll: És az élet utolérte az irodalmat, lett Lidl a Csalogány utcában :) (2022.09.03. 23:52) A belbudai Lidlben
  • törzsmókus: az a durva, hogy az eus forrásokból meg a világgazdaság növekedéséből azóta is húzzák. de legalá... (2021.02.22. 08:43) Berlusconi legalább elkurvázná
  • Manfréd Sipeki: Én igényelném a részletes leírást az "beszélgetés az apóssal témakörben". Rég röhögtem ennyit. (2015.09.24. 11:47) Gyertek hegeszteni
  • GutBesserWasser: Azért ne nézzük le teljesen a melósokat. Mondom ezt mérnökként, aki sokat "jártassa" a száját, vis... (2013.05.17. 10:20) Politikaikag korrekt dürrögés
  • vészmadár (pica pica): állat:) (2013.04.11. 14:53) Alejandro de los Ingredientes: INCI szerint

Linkblog

Facebook

Szeszmentes kozlekedes

2008.03.23. 05:22 Professor Pizka

Olvasom Scheerti kivalo blogjan a husveti ittas vezetes elleni bejegyzest es melysegesen egyetertek vele. A zero toleranciaval is, miutan a kommentek kozott megjelent egy csomo trukkos Bela ba'' Tudjatok, ez az a fajta, amelyik a szurkeskek, kozvetlen a Favorit elott gyartott special valtozatu Skodaval egyszer szazhetvennel ment, mert speci gyertya volt benne. Igen, ha megvan a tag akkor azt is tudjatok milyen athato tekintettel (this is to say kocsanyon logo szemekkel) szokta bamulni a zsenge gimnazista lanyok pihes combjat es libaboros dekoltazsat. Persze ez az a tipus aki tudja, hogy neki 1,6737 uveg sor az az adag ami utan meg siman vezet. Hat hogyne. O az egyik ok a zero toleranciara, a masik meg a Darwin dij jeloltjei, akik ugyanezt a hatart 63.76543 sor tajekan erzik...
Az ittas vezetes nem problema. Pontosabban nem az elsodleges problema. Ha valaki visszalapoz, megtalalja a jogfetisizmusrol szolo bejegyzesem. Nos az ittas vezetes es a sebessegtulepes zero tolerancias tiltasa, amellett, hogy szukseges, a "tilcsak be" mentalitas szep peldaja.

Nezzunk a sajat szemunkbe!

Ugye milyen vereres? Tiszta undor igy kozelrol. De ennek semmi koze az iras targyahoz.
De ha mar ugyis oda nezunk, akkor kerdezzuk meg, hogy mi a problema?

sok a baleset.

Helyes! Es ez miert baj? Azert mert sok hulye meghal. Ez baj? Igen ez baj, mert ok is csak felebarataink. Es?
Egyreszt megolnek egy csomo artatlan embert, masreszt megy orult osszegeket koltunk a balesetek helyszinen. Az ember fel vezetni, hogy hol hajt bele valami... nos nevezzuk a neven a dolgokat... egy faszkalap.
Raadasul, visszaterve a piszkos anyagiakra, egy rendorauto benne a ket zsernyakkal kilometerenkent tobb ezer forintba kerul. Vetelar, speci felszerelesek, a zsernyakok bere, adok, szerviz, benzin... Bizonyam. A mento meg a tuzolto meg ettol is dragabb. Egy helikopteres mentes arabol a helyszinen elhunytak kozott kisorsolhatnank egy jol felszerelt Suzukit. Illetve miket beszelek, Magyarorszag, tehat egy lepukkant, haromeves fapados volt flottaauto Passatot.
Miutan ma cinikus napom van, ami nalam konnyen fordul a legmelyebb depresszioba, nem foglalkozok a szemelyes tragediakkal, csak megemlitem, hogy jelentosek azok is. NAgyon jelentosek.

Ujabb kerdes: Megoldja ezeket a gondokat a zero tolerancia? Rovid valasz: nem. Kell hozza, de onmagaban olyan, mint "huszar faszan a csokreta. Szep-szep, de nem er semmit" (Palinkas Gyorgy, LB biro. nyugodjek.)

Mert ugyebar a zero toleranciaval elkapunk X szazaleknyi gyorshajtot es ittas hulyet, ami mindenkeppen udvos dolog. Meg is birsagoljuk oket. Hurra. Nem kaptuk el mindet. Jaj. Akkor razzia. Vezenyeljunk ki mindenkit az utakra. (hogy kozben hany tyuk tunik el az udvarbol, vagy hany nyugdijas mamara soznak ra dianetikus csodaporszivot felmillioert, nem erdekes.).Eredmeny: Vegulis jo. Aki olyan hulye, hogy nemcsak iszik, hanem a fouton megy utana lebukik. Ez jo. A derekhad Petofitanya iranyaban, a mellekuton tavozik. Esetleg, arokba borul kiirtva es/vagy megbenitva a csaladot...

Tehat sok a baleset. Mit kell ilyenkor kerdezni?
Igy van Pistike, otos, pirospont, a helyes kerdes: Miert olyan sok a baleset?

Namarmost erre szamtalan valasz letezik. A legegyszerubb, mint mindig, kb igy hangzik:

"Mer' a zittasvezetok meg a sebessegtullepok ize, na gyurcsanyferiorbanviktor! Tilcsak be!"

A politikus ilyenkor mit tesz? Igy van, betiltja.

Fussunk neki megegyszer. Hany okot keresunk? Mondjuk haromszazat.

Tobbek kozott, peldaul engem regen foglalkoztat, hogy miert van az, hogy fejbol fel tudok sorolni 10-12 "halalutat"? Ezek azok az utszakaszok, amelyek evente legalabb haromszor-negyszer benne vannak a hirekben. Mindig ugyanaz a kanyar, nehezen belathato resz, trukkos dobbanto... Ki van rakva persze a hetvenes-hatvanas-harmincas tabla. De hogy husz eve, meg senkinek sem volt arra rongyos husz-harminc millioja, hogy felrakjon nehany villogo lampat, erdesitett burkolatot, macskaszemeket, hupizold tablakat...

Egyetlen egy helikopteres kiszallas arabol kijonne.

Hogy nincs nemzeti strategia arra, hogy nyilvantartsuk ezeket? Hogy a razziak befolyt bevetelet minden husvetkor a legutobbi harom ev legfeketebb "halalutjanak" biztonsagossa tetelere forditsuk? Pedig meg politikai haszna is lenne. Kepzeljuk el Orbangyurcsanyt, amint egy ilyen helyen, ahol valaki nagyon csunya halalt halt, Orbangyurcsany odamegy az anyahoz, aki a fiat siratta ott, hogy "tessek, itt az ollo, tessek atvagni a szalagot, itt tobbet nem fog meghalni senki, mert biztonsagossa tettuk, felraktunk ket forgalomlassito mutargyat, rendberaktuk a padkat, es foszforeszkalo utburkolati jelek jelzik a veszelyes szakaszt".
Vagy hallunk olyat, hogy Orbangyurcsany elutazik Kaposvarra vagy Csongradra, mert az ottani rendorok korzeteben a legkevesebb a baleset, es Orbangyurcsany atadja a plusz egy radaroskocsit, es egyben szemelyesen adja oda Kovacs  XI. Bela fotorzszaszlosnak a parancsot, hogy adja at a tapasztalatot a gyori, szegedi, nyiregyhazi kollegaknak?
Hallunk olyat, hogy rongyos szazmilliot altalanos iskolai programokra koltenenek, hogy a gyerekek hateves koruktol tudjak, hogy a biztonsagi ov mire van?
Vagy epp hallunk olyat, hogy a sebessegkorlatozo tablakat tervszeruen, az esztol vezerelve rakjak ki?
Hallunk olyat, hogy rendberakjak a dolog jogi kornyezetet? A szabalysertesi eljarast, ami egy kalap tevetragyat sem er? Hogy ellatjak a rendoroket hitelesitett merokeszulekekkel? Hogy minden csikos taxi egyben radaros kocsi is legyen?

Dehogy hallunk. Betiltjuk. Helyes, legyen zero tolerancia, eleg az ertelmetlen orszguti halalbol. De egy dologrol nem szabad megfeledkezni. A problemak 99,9%-at egyvalami oldja meg: a sok penz. A holisztikus megkozelitesnek ara van. Nagy ara.

Balesetmentesiteni az utat, felszerelni, kepezni a rendort bizony draga dolog. Oktatast tartani, jo jogszabalyokat alkotni draga dolog. Szamitogepes adatbazisok segitsegevel elemezni a baleseti statisztikat draga dolog.
A zero tolerancia csak egy eszkoz, a fentiek nelkul ket even belul ez is a polgarok szuksegtelen cseszegetesenek szintjere fog sullyedni. Jobb lenne lepni vegre mar...

Szólj hozzá!

Címkék: baleset gyurcsany orban husvet

A bejegyzés trackback címe:

https://raerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr72393042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása