HTML

Louie the purple horse

Nem kell sietni. Raerunk. Majd en szepen, lassan okosan megirom.Online asztalfiok. Ugysem ertene senki, de azert olvassak csak el, ne csak nekem fajjon. Aki hirdetni akar szerény látogatottságú rétegblogomon küldjön üzentet. Megyegyezünk.

Friss topikok

  • Dworkyll: És az élet utolérte az irodalmat, lett Lidl a Csalogány utcában :) (2022.09.03. 23:52) A belbudai Lidlben
  • törzsmókus: az a durva, hogy az eus forrásokból meg a világgazdaság növekedéséből azóta is húzzák. de legalá... (2021.02.22. 08:43) Berlusconi legalább elkurvázná
  • Manfréd Sipeki: Én igényelném a részletes leírást az "beszélgetés az apóssal témakörben". Rég röhögtem ennyit. (2015.09.24. 11:47) Gyertek hegeszteni
  • GutBesserWasser: Azért ne nézzük le teljesen a melósokat. Mondom ezt mérnökként, aki sokat "jártassa" a száját, vis... (2013.05.17. 10:20) Politikaikag korrekt dürrögés
  • vészmadár (pica pica): állat:) (2013.04.11. 14:53) Alejandro de los Ingredientes: INCI szerint

Linkblog

Facebook

Eszkozok

2008.03.23. 20:08 Professor Pizka

Simor Andras jegybankelnok nagyon jo es nagyon szomoru elemzest irt a nagy magyar helyzetrol. Itt: http://nol.hu/cikk/485902/

Simor Andras nalam joval tapasztaltabb ember, sokkal tobbet lat es ert a magyar gazdasag folyamataibol mint en. De nem ir egy fontos problemarol, noha biztosan latja o is. Emliti persze, hogy "hosszutavu versenykepessegi problemak" vannak.
Az egyik ilyen az eszkozallomany problemaja. Termeleshez es a szolgaltatashoz eszkozokre van szukseg. Gepekre. Vannak masfajta eszkozok is, de maradjunk a gepeknel. Ezeknek van egy bizonyos elettartama, es azon belul mindenfele gorbekkel jellemezheto eletciklusuk. Altalaban elmonddhato, hogy vadonatuj es ocska gepet nem erdemes birtokolni. Az ugynevezett "kadgorbe" megmutatja, hogy miert. Az uj eszkoz bejaratasa, beallitasa, kezeloinek kikepzese penz es idoigenyes folyamat. A regi eszkoz elhasznalodasa miatt ujra novekszik a koltseg. Javitasok, potalkatreszek, allasido, mind-mind csupa aranyarban mert dolog. Ezt nem en talaltam ki, mindenutt, ahol muszaki eszkozoket uzemeltetnek, tudjak ezt. Ahol autoflottat uzemeltetnek, ott eladjak az autot ket-harom evesen, mert jon az ekszijcsere, a csapagycsere, barmikor megadhatja magat az eros igenybeveteltol a kuplung... Egy kocsira ilyenkor ra kell kolteni felmilliot, hogy ujra megbizhatoan menjen, de mar nem lesz belole uj auto, a koltsegei magasabb szintre esnek vissza, mint az eredeti szint, a kadunk "sekelyebb" lesz. Ez a megnovekedett koltseg sok esetben nagyon veszelyes az uzlet egyebkent alacsony profitratajara. Eppen ezert nagyon alapos megfontoloast igenyel, melyik eszkozunket milyen idore es mennyi penzert vesszuk. Tervezunk az eletciklusaba nagyjavitast, vagy egy bizonyos merteku elhasznalodas utan eladjuk?
A sikeres vallalati mukodes egyik nagyon fontos eleme, hogy ezzel tisztaban legyunk. Szukseg van az uj eszkoz kepessegeire? Vagy hosszu tavon is elegendo a regi? Az uj kepessegek alapjan ki tudjuk esetleg terjeszteni a tevekenysegunket? Esetleg pont ellenkezoleg, az uj eszkozzel olyan valtozasra kenyszeritjuk beszallitoinkat es vevoinket, amelynek koltseget ok nem hajlandok allni?
Az uj eszkoz bevezetese nem eshet a regi selejtezese utani idopontra. El kell kezdodnie mar akkor, amikor a regi eszkoz meg a fenykorat eli es oramu pontossaggal mukodik. Ha nem igy teszunk, akkor egyszerre jelentkezhetnek a regi eszkoz elettartam vegi koltsegei es az uj eszkoz tanulopenze.
Eddig a termelesmenedzsment 1x1.
Mi koze ennek Simor Andras cikkehez? Az, hogy nagyon sok, strategiai szempontbol eletbevago szektorunkban sulyosan elkestunk az eszkozcserekkel. A lopasok es a joleti koltekezesek ott tettek a legnagyobb kart, hogy mara mindennek a  "megreformalasa" csak ugy kepzelheto el, hogy hozunk egy buldozert, eltoljuk az egeszet es epitunk a helyere masikat. Ha vegignezunk a szallitasi szektoron, akkor lathatjuk, hogy uralkodik a nyolcvanas evek szelleme. Sok helyen meg tartja magat a jo oreg 200-as sorozatu Ikarus. Minden tiszteletem es rajongasom a szeriaje, a regi dupla elso lampas, turbomotoros verziok az epedas ulesekkel a valaha epitett legjobb utazobuszok. De a konstrukcio negyven eves es hiaba "elpusztithatatlan" mara  nagyon sok koltseget okoz a letezese. A cserejen husz eve dolgozni kellene. Tudom, sok helyen csereltek, de lassan a 400-as sorozat helyet is at fogjak venni a MAN-ek es a Volvok. Ezzel egyutt kellett volna korszerusiteni a Volan vallalatokat, vagy eladni oket. Alkalmazni minden ujdonsagot, amit a flottamanagement teren kitalaltak.
Vagy ott a MAV reformja. Sok baj van, tudom, de majd akkor fognak negyot nezni, amikor mindenkit kirugtak, akit ki kellett es szervezetileg ugy-ahogy rendet csinaltak. MErt ra fognak jonni, hogy minden tiszteletunk ellenere a V43 es a V63 kioregszik. Nem most, de lehet tiz ev mulva. Akkor majd kiirjak a "kozbeszerzest" es megveszik azt a mozdonyt, amelyik gyartoja a legnagyobb mellu lanyt kuldi be a bizottsagi dontes elott. Pedig akkor mar tizenot eve kellene epulni a kovetelmenyrendszernek, tobbezer oldalas tanulmanynak kellene lenni arrol, hogy mit tudunk atmentetni a regi technikai hatterbol, ahhoz melyik uj konstrukcio alkalmazkodik a legjobban. Milyen atlagterhelest, atlagsebesseget, uzemoraszamot varunk el? Es meg ezernyi hasonlo technikai kovetelmenynek kell keszen lenni, hogy jol lehessen valasztani. Tesztpeldanyoknak kell futni az osszes vonalon.
Ez nalunk elmaradt es nemcsak a buszok es a vonatok teren. Es amikor majd ez raszakad a koltsegvetesre, na akkor leszen majd siras, rivas es fogaknak csikorgatasa...

Szólj hozzá!

Címkék: bkv mav andras simor volan

A bejegyzés trackback címe:

https://raerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr27393796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása