Amerikai marketingtanászok szerint arculattervezéskor két szlogent kell elkerülni. Az egyik a People (emberek) a másik meg a Care (törődés). A tankönyv szerint pontosítani kell. Milyen emberek, mit akarunk velük? Tehát gondos emberek, tudatosak, igaziak, keresztények, muszlimok, micsodák? Professzorom szerint a sima People szlogen az vagy lusta reklámügynökségre, vagy keményfejű megrendelőre utal. A Care ugyanez. Miről gondoskodunk? A természetről, az anyákról, gyermekeink jövőjéről? Miről?
Ugyanakkor, amint azt kissé cinikus professzorom mondta, időnként a legborszasztóbb marketinghibák is elsülnek. Amerikában például volt olyan vállalat, amelyik a "a we are the people people" szlogennel sikeres tudott lenni. Vagy az az erőmű, amely több milliót adott ki egy arculatra, amelyen fehér háttér előtt kék betűkkel az volt írva "We care", plusz két zöld fa. Ettől mindenki környezettudatosnak tartotta őket.
Az ilyen béna szövegek sikeréhez kell
1. egy alak aki ezt komolyan veszi és komoly arccal elmondja
2. maga a béna szöveg
3. emberek, akik nem annyira érdekeltek a dologban de annyira nem is okosak, ezért beveszik a szöveget
Na, hát akkor mostmár nálunk is volt people people kampány, örüljünk, és kívánjunk sok sikert Zaphod azaz izé a frissen beiktatott köztársasági elnöknek, az emberek emberének!