HTML

Louie the purple horse

Nem kell sietni. Raerunk. Majd en szepen, lassan okosan megirom.Online asztalfiok. Ugysem ertene senki, de azert olvassak csak el, ne csak nekem fajjon. Aki hirdetni akar szerény látogatottságú rétegblogomon küldjön üzentet. Megyegyezünk.

Friss topikok

  • Dworkyll: És az élet utolérte az irodalmat, lett Lidl a Csalogány utcában :) (2022.09.03. 23:52) A belbudai Lidlben
  • törzsmókus: az a durva, hogy az eus forrásokból meg a világgazdaság növekedéséből azóta is húzzák. de legalá... (2021.02.22. 08:43) Berlusconi legalább elkurvázná
  • Manfréd Sipeki: Én igényelném a részletes leírást az "beszélgetés az apóssal témakörben". Rég röhögtem ennyit. (2015.09.24. 11:47) Gyertek hegeszteni
  • GutBesserWasser: Azért ne nézzük le teljesen a melósokat. Mondom ezt mérnökként, aki sokat "jártassa" a száját, vis... (2013.05.17. 10:20) Politikaikag korrekt dürrögés
  • vészmadár (pica pica): állat:) (2013.04.11. 14:53) Alejandro de los Ingredientes: INCI szerint

Linkblog

Facebook

Félszívű, félkommunista, félkiáltvány

2012.01.14. 14:30 Professor Pizka

Ez az írás Bajnai Gordon tanulmányáról fog szólni, aki erre allergiás, ne olvassa tovább. Itt a tanulmány:

hazaeshaladas.blog.hu/2012/01/09/koztarsasag_kiegyezes_kilabalas

Bajnai Gordon körül, noha a politika élvonalában csak rövid időt töltött (vagy épp ezért) kialakult a jó vezető mítosza, nem kis részben az utána következő rossz vezető miatt. Épp ezért érdekes, amikor hosszú hallgatás után megszólal, terjedelmes cikket ír. Kiáltvány ez? Program ez? Én azt mondom egyik sem. Legfeljebb félkiáltvány.

Előszöris, a gyerek nem frankó, ahogy azt bármelyik használtautó-telepen megfogalmazná a fehér selyemmelegítőt viselő tulajdonos. De tőle tudhatnánk meg azt is, hogy bármit le lehet frankózni.

Bajnai Gordon lefrankózása még várat magára. Nem tudni, lopott-e valaha egy libát is életében, de gyanússá tette a jobbos média, és az ügyészség is azonnal parancsot kapott a bekerítésére. Ez nem olyan nagy gond, mint az ember elsőre gondolná. Hozzá kell szokni, hogy ha valaki ma Magyarországon politizálni akar, akkor vegzálni fogja az ügyészség, a NAV, meg a többi ilyen szerv, és félrészeg, öltönyös alakok fogják ökölbe szorult arccal szidni mindenféle esti műsorokban. Ez van, Lech Walesa sem állami támogatással döntötte meg a kommunizmust, az a magyar módszer. Ne féljetek, ahogy egy másik lengyel mondta.

Ha Bajnai Gordon akar még valamit a magyar politikában, akkor el kell döntenie, hogy áll múltbeli ügyeihez, az állami cégek vezetéséhez, a jobboldali lejáratókampányoktól függetlenül gyanús privatizációkhoz, a fiatalon meggazdagodáshoz. Amíg ezt nem teszi meg, nem lesz frankó, miközben a választópolgárok 90%-a azon az alapon szavaz, hogy frankó-e számára a miniszterelnök-jelölt?

A cikk, ha kiátvány lenne, ha program lenne, akkor úgy kezdődne, hogy "Én, Bajnai Gordon," vagy úgy hogy "mi a, a haza jövője..." Nem így kezdődik, ezért ez nem is kiáltvány, ez egy elemzés-féleség. Miért kérem rajta mégis a kiáltványságot? Mert Bajnai Gordon írta. Az a Bajnai, akit, mint már írtam, körülvesz a remény halvány glóriája, aki királyt csinálhat abból a pártból vagy társadalmi erőből, amelyik élére odaáll. Élre állhat, feltételeket szabhat, mondják sokan. Van ebben valami, de vannak aggályok is, ezekről majd lejjebb. Elemzésként ez legfeljebb félkiáltvány, hiszen helyesnek vélt diagnózis van, de a terápiára nem tesz javaslatot.

De  vajon helyes a diagnózis?

Szerintem már az elején gond van. Azt mondja Bajnai, hogy három célja és vívmánya van a rendszerváltásnak. Ezek a demokratikus jogállam, az egyéni jólét és a szolidaritás. Ebben én egyet is értek vele, csak ezeknek az arányáról nem esik szó. Az a gond, hogy a sok évnyi bizonytalanság után ma már az egyéni jólétért cserébe a társadalom a másik kettőt  könnyelműen dobja el. Ez persze többezer éve így van, de az új kormányfőtől a nép azt fogja kérdezni: hol a kenyér? És nem azt, hogy: Hol érvényesülnek a fékek és ellensúlyok hazánk alkotmányos rendjében?

Annak a politikusnak aki - nagyon helyesen - ennek a hármas célnak az érdekében politizál, pokoli nehéz dolga lesz, mert a nép elsősorban enni és gazdagodni akar. Kérdem én: hol érdekelné Viktort a gazdasági szabadságharc, meg a többi, ha nem kellene dühös és szegény emberektől tartania? Nem mindegy neki, hogy a németekkel vagy az arabokkal köt üzletet, ha mindkettő az apjától vesz kavicsot az építkezéshez?

A másik, hogy itt egy legenda, a rendszerváltás első tíz évének sikereiről. Írtam korábban ebben a blogban már (raerunk.blog.hu/2011/12/11/a_romlas_kerek_lampai) arról, hogy az előző korszak eredményei milyen megtévesztően vitték tovább látszólag sikeresen az ügyeket. A rendszerváltás első tíz évének sikerei, attól, hogy Bajnai akkor volt kezdő, és akkor jött neki minden össze, még nem mások, mint az egyre lassabban pörgő szocializmus inerciája által továbbvitt ügyek. Én nem mondom, hogy a szocializmus jó volt, de olyan jól volt szervezve és annyi erőforrást koncentrált, a képzett titkárnőktől a jó minőségű irodabútoron át a magas színvonalon megírt jogszabályokig, hogy évekig vitte a hátán az amatőr politikusokat. Illúzió és ingatag alap az akkor elért "eredményekre" építeni. Nem tudunk oda visszamenni. A titkárnőt elzavartuk nyugdíjba, az irodabútort ellopták, a jogszabályok hatályon kívül vannak. Elég baj az, hogy az az évtized a mostaninak a mércéje, és lassan aranykorként beszélünk arról az időről, amikor a Für Lajos körkörös védelemre rendezkedett be, amikor ezermilliárdos tételben szőkítették az olajat és hamburgerreklámból volt a tűzijáték. De menjünk tovább.

A gazdaság kérdései körében itt Budapesten, a hatos villamos vágányán belül gyönyörű az összhang, hogy az IMF-fel meg kell állapodni, strukturális reformokat kell csinálni, bla, bla, bla. Ezért jó, ha az ember, ha nem is jelentenek neki naponta a národnyikok, hogy milyen a néphangulat, legalább a facebook-on fenn van, mert akkor kapja ezeket a körüzeneteket az izlandi államcsődről, meg arról, hogy meg lehet vuduzni az államadósságot, ahogy Tóta írná. És ezek a szelídek. A többség az utcán fog hőzöngeni, abban a pillanatban, amikor bármit elvesznek tőlük.

Az IMF megállapodás tehát rövidtávon nem népszerű a nép körében. A politikusok között sem az. A  "vircsaft" végét jelentené az IMF megállapodás, mindenféle revizorokkal, jelentésekkel, white és green paper-ök hadával. Az azért nagy (bár nem lehetetlen) feladat, hogy lekenjék az egész IMF delegációt a mindenféle mutyik átengedésére. A "szakértői kormány" nagy előnye a népszerűtlen balhék elvitele mellett az, hogy pont annyi ideig maradhat hivatalban, ameddig az IMF nagyon idefigyel (meg is kapaszkodhat akár, de legalább esély van rá, hogy nem) és utána, akár a Bokros-csomag után megint lehet eladósodni. Hogy ez rövidlátó, tipikus magyar politikus-gondolkodás és most egész más a nemzetközi környezet? Ez igaz, de a politikus rövidlátó, itthon él, itthon politizál, itthon gyakorol hatalmat. Ezzel meg is érkezünk a következő problémához. 

A demokrácia kérdésében Bajnai felismer egy alapvető dolgot, pontosabban nem felismeri, jól tudja rég. A Fidesz olyan hatalommá nőtte ki magát, amely nem fog csak úgy megszűnni. Ha megbukik Orbán, ha nem, olyan politikai, hivatali és gazdasági hatalom épült ki általuk, amely még öt darabra szakadva is öt jelentős párt lenne. Aki itt bármit el akar érni, az kénytelen lesz vagy a fidesz hátországával megtenni, vagy pedig megtalálni ellenük a szövetségeseke s a hatalomba kerülése után vérfürdőt rendezni. Minden eszközzel, gyorsan. Embereket leváltani, a pénzcsapokat elzárni. Nem véletlen szállta meg a Fidesz az ügyészséget, tökéletes fedezet a visszavonuláshoz. Bajnairól nem tudjuk, hogy mennyire hajlandó Orbán eszközeit használni, de amíg a Polt-garnitúrát félreállítják, eltelik némi idő. 

 Mi lesz azzal, aki ezt nem teszi meg? Ami az Antall-kormánnyal történt, azonnal visszajönnek az ellenfelek a népszerűtlen IMF intézkedések után.

Azzal is számol - nem annyira Bajnai, hanem az ellenzéki wishful thinking - hogy Orbán már megbukott, mert erkölcsi hulla. Segítek, az erkölcsi halála körülbelül huszonöt évvel ezelőtt volt. Semmilyen hazugságába eddig nem bukott bele, és nem is fog. Attól, hogy rosszakat ír róla a nyugati sajtó, meg se rezzen. Tanulni kell, pont tőle. A Fidesz bármikor átvehette volna hatalmat 2006 ősze után, nem kellett volna sokat erőszakoskodni. Csak akkor nekik kellett volna a 2008-as  Bajnai-Oszkó korrekciót elvinni. Bárkinek is van kormányváltási szándéka, hagynia kell Orbánt megküzdeni a megszorításokkal. 

Felismeri Bajnai, hogy Orbán szorítóban van, úgy kell ellátni a közpénz szivattyút, hogy közben megszorítások vannak, a nép utálja és egyre kevésbé tolerálja a botrányokat. Ha a hatalomhoz ragaszkodás és a megbokrosodó pártszervezet elvonja a figyelmet önmaga újra felépítésétől, akkor van esély vele szemben.

Eközben ellenségeket fognak keresni. Mármint Orbánék. A Jobbik már oldalra lépett amikor IMF-ellenes retorikát választott, a többiek csak alacsony olvasottságú blogokban, pesti kávézókban mernek egyetérteni a megszorításokkal. Felmerül két kérdés: honnan fognak elvenni, mennyit, és mit, hogy fog újraszervezni az, aki Orbán után kormányozni akar. Itt teljes a csönd, Bajnai tanulmányában is.

Nem véletlenül. Politikai támogatást nem fog kapni azoktól, akiknek csak vért és könnyeket tud ígérni. Romantikus elképzelés, hogy majd az Orbán elleni harag miatt egyszerre a gazda nem akar majd földalapú támogatásból, a kismama pótlékokból, a cigány segélyből, a vállalkozó Széchenyi tervből és túlszámlázásból, az ÁFA-csaló áfacsalásból, az állami alkalmazott az állami vagyon lopásából és illetéktelen használatából, az orvos hálapénzből, a korrupt hatóság zsebre dolgozásból élni.  Ezek közül még senki nem látta be, hogy lehetetlen az, ami most van.

Nemrég olvastam egy elméletet, miszerint a császármetszéssel született gyerekek szenvednek mindenféle bajoktól, ami azért van, mert nem esnek át a hüvelyi szülés okozta traumán amelynek fájdalma nem öncélú, az ott átélt stressz mindenféle folyamatokat elindít. Az antalli "tetszettek volna forradalmat csinálni" pont azt jelenti, hogy a magyar demokrácia császárral született. Talán most lehet itt a pillanat, hogy a társadalom megértse, másképp kell csinálni. Kérdés, hogy ehhez kell-e az államcsőd? Vagy mi kell ehhez egyáltalán? Ez az a faktor ami miatt képtelen összeállni az ellenzék, és ez az, ami megakadályozza  Fidesz bomlását. Hova, és mit kell lépni?

Na emiatt alibizik Bajnai. Ráadásul a lefrankózás körében azonnal hagyott is magán egy friss támadási felületet. A cigányok problémája tényleg az ország problémája, de messze nem a legnagyobb gond. Ezt kiemelni azt a veszélyt hordozza magában, hogy a Fidesznek az ujját sem kell megmozdítani, mert a Jobbik intézi el Bajnait.

Tudom én, hogy Amerikából, egy demokrata think-tank pénzéből úgy lehet kapni, ha foglalkoznak elnyomottakkal, de lehet, hogy ez nagy ár.

Összegezve, ez a tanulmány annyit jelent hogy Bajnai bejelentkezett, részt vesz a bálon. De hogy ki lesz a bálkirálynő, azt még nem tudni. Ebből nem.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://raerunk.blog.hu/api/trackback/id/tr203540396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noirp 2012.01.15. 16:05:16

Bajnai tanulmánya --szerintem-- akármelyik nemfideszes blogger tollából kificcenhetett volna, 12 egy tucat+ 20% grátisz.

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2012.01.15. 16:11:27

Jöhet(ne) bármilyen új vezető, nincs tömeg aki felsorakozna mögé.
Ezért se dugja ki egy (nem önjelölt) vezető aspiráns a fejét a fedezékből, mert egyedül vihetné el a rá zúduló kartácsot.
Értelmetlenül. Szép mutatvány lenne, önfeláldozásból jeles.
Kenyeret ő sem tudna adni, a könnyekből-vérből-verítékből pedig nem kér a nép túlnyomó többsége.
Az a kisebbség, aki vállalna ilyen áldozatokat, mikroszkóppal látható arányú.
És baromira hiteles vezető jelöltet akarna ehhez a mutatványhoz, akiknek számbeli kicsinysége (nulla?) tovább csökkenti a fordulat esélyét.

escargot 2012.01.15. 16:42:29

A császáros példához hasonló, csak hazai a "nekünk Mohács kell" felfogás. Tudna érdekelni, hogy egy esetleges államcsőd és annak következményei miben és mennyire tudnák megváltoztatni a közfelfogást, de egyrészt nem vagyok optimista, hogy megfelelő irányban fognánk össze, másrészt köszönöm, én elég nehezen születtem, nem szeretném, ha a többiek repetája érdekében visszahúznának a csőbe...

noirp 2012.01.15. 19:36:46

Valamelyik nap baromkodtam a blogtulaj úrral, h kezdhetem vásárolni a lisztet, gyertyát, sót, stb., illetve, hogy 500 Ft/eur árfolyam esetén gyalog megyek Pestre, mert nem lesz már tömegközlekedés (sem).
Abban egy percig nem reménykedem, h az államcsőd itt bármilyen összefogást teremt.

A mostani változásokon nyerő osztály/réteg úgy meg lesz sértődve rajta, h innentől nincs neki alanyi jogon parfétorta, hogy eleve nem lehet vele értelmesen beszélni, kommancsozás és gyurcsányozás fog kihabzani belőle.
A hívek hülyébbje tovább szidja a zsidókat, a multikat, a bankokat és a' ájemeffet, tapsikál az égő zászlóknak, netán rágyújt nehány kukára.
Annak lesz aztán csak hangulata.
Ja, és persze kivonulnak a nyugdíjasok is, hiszen nem lesz emelés, és hogy jön az állam ahhoz, hogy ne legyen emelés. Az jár.
Szerveződik még majd 8-10 váccpáör-csoport is a fészbukon, ezek felében feltűnik majd 1-2-3-sok jaj, de visszavágyott, jaj, de szeretett szoci vezéregyéniség Lendvaitól Schmuck Andorig, a tiszta és átlátható államot követel-ván-vén.
Ja, és a DK is ott lesz, nefeledjem.

Tüntetgetnek, szónokolnak, burogatnak, majd oszlanak, de értelmes összefogás nem lesz.

A tévéhíradó meg kislattyog a tüntetés után félórával és megmutatja a kamerának a véletlenül ottmaradt két mamikát és 1 eltévedt japán turistacsoportot. Nemis volt itt, kérem tisztelettel, demonstráció. Ezt csak a tudjuk kik terjesztik. Következő hírünk: piros-fehér-zöld rhesusmajom született a sóstói állatkertben, a neve Palika.

Néha elgondolkodom rajta, h jelenleg hány évtizedre szúratik el az alsó-középosztály megélhetése (közbül az enyimé) unortodoxiailag, de 25-30 éven _alul_ sose bírok kijönni az összegzésből.

Én se vagyok optimista, már kurvarégen nem.

escargot 2012.01.15. 20:07:04

@noirp: Optimista én sem, de te rajtam is túlteszel némiképp. (Bár az önvédelmi órák és a fegyverkezelés mellett már csak az autószerelési alapismeretek hiányoznak nálam is a MadMax-felkészülésből.)
Az effektív összefogásban magam sem hiszek, ahhoz már túl régi keletű és elmélyült a hideg polgárháború. Talán holmi bevonuló piréz csapatok tudnának ilyet kiváltani, ha egyáltalán.

Anno arra tippeltem, hogy 20-30 éven belül lesz még itt Európa, vagyis még megérhetem, ha ügyes vagyok. Tíz évvel később gyanússá kezdett válni, hogy az irány is rossz, erre még futólépésre is kapcsoltunk. Tekintve, hogy vastagon abban a korban vagyok, amikor dönteni kellene a szaporodásról, egzisztenciát pedig még aránylag jó jövedelem mellett sem nagyon tudok felmutatni (hatalmas eredménynek azt tartom, hogy önállóan fenn tudom tartani magam, mert ez is keveseknek sikerül, ráadásul viszonylag jókat ehetek), el kellene gondolkodnom valami alkalmasabb keltetőben. Ha meg úgyis full majás világvége lesz, vagy csak Európa és Észak-Amerika dől be, akkor nagyjából úgyis mindegy.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.15. 21:16:31

Én nyolc éve kimentem világot látni, meg feltupírozni a CV-met némi külföldi tapasztalattal. Mostanra már látom, hogy nem fogok hazamenni. Nem így terveztem, de így utólag szerencsésnek érzem magam, hogy így alakult. Ami elvileg nehéz lenne az emigrációban, hogy az ember otthagyja a helyet ahol felnőtt, igazából nem probléma. A hely, ahol felnőttem, ugyanis rohamos sebességgel tűnik elfele. Fura érzés, hogy a születendő gyerekemnek már valószínűleg meg sem tudom majd mutatni, honnan jöttem...

paranoid T.R. marcipan 2012.01.15. 21:17:51

A társadalmi összefogás nem létezik sehol. Különösen nem egy nem túl régóta működő demokráciában. A szakértői kormány a magyar politika legnagyobb ökörsége. Az sincs. Nem az a dolga a politikusnak, hogy szakértsen: arra vannak kutatóhelyek, egyetemek, soha nyugdíjba nem vonuló professor emeritusok meg okostojás bloggerek (mint én, csak blogom nincs hozzá:D).

Bajnai az égvilágon semmit nem akart ezzel az írással bejelenteni, senkit nem akart maga mögé állítani, nem hirdetett ellenzéki egységfrontot. Szaknyelven ez a közvélemény szondázása. Épp ebből látszik, hogy amcsik vannak mögötte: jobb helyeken először terveznek, aztán cselekszenek.

Az átlag választópolgár kb mindenhol tesz a jogértelmezésre. Mellesleg helyesen, Locke meg Machiavelli a hüje jogászoknak és hüje politológusoknak való. De tévedés azt hinni, hogy puszták népe. Nem fogja elolvasni a CEU elemzését a médiatörvényről, de észre veszi, hogy a kedvenc politikusát nem mutatja a tévé. Ha a főnök kávézás közben agitál. Akkor kezd el motoszkálni, hogy a kurvaannyát, mit köze hozzá, kire szavaztam?

A legelső politológiai szemináriumon érdeklődött a tanárunk, hogy le lehet-e mondani a demokráciáról? Minden lelkes csoporttársam közölte, hogy neem, mert az csúnya dolog. Leszámítva engem, mert arra az álláspontra helyezkedtem, hogy úgy kell nekik, ha annyi eszük van. Jelenleg is azt gondolom, hogy mindenki, aki lemondana a szabadságról egy kiló kenyérért megérdemli, hogy kicsinálja egy diktatúra. A hiba a rendszerben az, hogy ha őt kicsinálja, engem is, pedig én le se akarok mondani róla.

Na jó, elkalandoztam :) Szóval: nincsenek betokosodott viselkedések és reakciók Magyarországon, elég nehéz bármire azt mondani, hogy 10 éve ez volt a reakció, most is ez lesz. Ha nincs túl nagy szakadék a szöveg és a tettek között, akkor megválasztatni valakit pusztán kommunikáció kérdése. Orbán Viktort is úgy választották meg, hogy sok helyen csak az ördög szinonímája volt a neve, Bajnait is meg lehet attól, hogy meggazdagodott a privatizációból.

(a császáros szüléses sztorit pedig az ősanyák hajtogatják, hogy baszná meg egy talicska aprómajom az összeset, amelyik lenézi a többi nőt)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.15. 23:59:49

Ismét egy mandineres komment (nem mazochizmusból olvasom őket, hanem mert néha egészen zseniálisan kifejezik, mit gondol a "másik oldal":

"A szovjet megszállás fagyasztotta meg az időt Kelet-Európában. Mi megőriztük azt az Európát, amit a XX. század első felének Európáját jelentette. Az ún. "szabad Európa" leszámolt a saját múltjával, kultúrájával, vallásával és igen, most az igazi Európát megtestesítő Magyarország került konfliktusba egy csak nevében európai valamivel, ami az igazi Európának egy következménye és leszármazottja, de ami már nem európai a szó eredeti értelmében, igaz nem is idegen, csak befejezett. Ez minden civilizáció vége, a teljes felbomlása a kultúrának ami a civilizációt létrehozta. Bár a nyugati civilizáció már vagy kétszáz éve létezik és fejlődik, de csak mostanra jutott el oda, hogy e civilizációt létrehozó vagy ezerötszáz éves európai kultúrát teljesen túlhaladja és létrehozza azt a minden erkölcsét, értékét, létcélját vesztett jólétben élő tömeget, ami a civilizáció maga.

Minden nagy kultúrának a végén egy civilizáció áll, ez elől nincs menekvés az adott kultúra keretei között. Ugyanakkor Magyarország a nyugati civilizáció keleti perifériáján található. Országunkban mindig is érvényesültek az európai kultúrától idegen keleti elemek amelyeknek két forrása volt, az sztyeppei-orosz kultúra és a bizanto-arab kultúra. Magyarországot mindig jellemezte egy kettősség a két eltérő eredetű érsekségünktől kezdve. Ez ma is létezik, van lehetőségünk mind az keleti orosz, mind a keleti arabo-balkáni kultúrkörhöz retirálni ez elől a nyugat elől. És ez hatalmas előnyt jelentene, mert a Nyugat történelme véget ért, valahol ott vannak, ahol Róma Marius idején, a dicsőséges nyugdíjasévek kezdetén. Nem lehet célunk feloldódni és eltűnni a nagy toleráns birodalomban ami létre fog jönni az európai nemzetek helyén. Ha meg akarjuk menteni a saját nemzetünket ki kell szállnunk ebből és kihasználva a meglévő törésvonalat köztünk és a Nyugat között csatlakoznunk egy fiatalabb kultúrához, amely még nem ért a civilizáció fázisába, amelynek ezért még van jövője, ahol így a magyar nemzetnek, mint önálló entitásnak van jövője.

A Balkán, a Közel és a Közép-Kelet történelme valahol a nyugati kultúra első milleniuma idején tart, a magyar történelemben ezt Szent István koraként lehetne jellemezni. Az ő történelmükben Bizánc eleste nagyjából egy olyan időpontnak felelt meg, amit nálunk a Nyugatrómai Birodalom bukásának korával jellemzünk, a nagy barbár invázió kora, a bizánciaknak és araboknak ezt jelentik a törökök, amikor a barbár államok végleg átveszik a birodalom helyét, jelen esetben a bizánci és arab birodalmak helyét, így a Török Birodalom keretében történt Közel és Közép-Keleti újraegyesítés a mi Frank Birodalmunknak felelhet meg, míg a bizanto-arab kultúra utóvirágzása és szintézise a mi karoling-reneszánszukhoz hasonlítható. A balkáni, közel-keleti térség nemzetállamainak létrejötte pedig a lengyel, cseh, magyar, bolgár, horvát, stb. államok organizációjának lehet hasonlata, amikor lényegében a születő új kultúra kitölti a leendő törzsterületét, eléri azokat a határait amit később magterületként fogunk emlegetni.

Az oroszok európai fogalmaink szerint a barokk kései virágzását élik, a Putyin egy orosz Richelieu. Az orosz kultúra túl van a nagy reformációján, amit az oroszországi kommunizmus és a puritanizmusán, amit a sztálinizmus analógiájának tekinthetünk. Az oligarchák és az abszolutista orosz állam küzdelme egyfajta orosz Fronde, az oligarchák testesítik meg a partikuláris érdekeket az állammal szemben rendé szerveződve képviselő gazdasági és politikai lobbit, leverésük és az államhatalom eszközévé degradálásuk egy erős kontroll alatt tartott udvari arisztokrácia/oligarchia létrejöttét jelenti, így ebből a konfliktusból bizonyosak lehetünk, hogy az állam került ki győztesen, a XXI. század az orosz abszolutizmus százada, azoknak a központilag finanszírozott nagy állami építkezéseknek az előképei, prototípusai, amiknek a csúcspontján majd létrejön az állami reprezentáció nagy épületegyüttese egy orosz Akropolisz vagy Versailles már meg is kezdődtek Szocsiban, Vlagyivosztokban.

Ez a két lehetőség áll előttünk, ez a két kultúra jelenleg is élő kapcsolatban van a magyarral, egyes elemei és gesztusai megjelennek nálunk is és átszövik a mi gondolkodásunkat is. Érdemesebb a Balkán és az arab világ felé fordulnunk, az ő fiatal középkori kultúrájuk a legjobb perspektíva nekünk. Magyarországot balkanizálni kell, mi több Magyarországot arabizálni kell abban az értelemben, ahogy az arab tavasz iszlamista rendszeri fogják átalakítani az arab világot. Már feltéve, ha azt akarjuk, hogy ezer év múlva is létezhessen magyar nemzet, most Magyarországnak egy Szent Istvánhoz hasonló vezetőre van szüksége, aki mind politikai, mind kulturális, mind vallási értelemben elszakítja Magyarországot ettől a Nyugattól.

A magyar katolikus egyházat az államnak erővel Magyar Ortodox Egyházzá kellene alakítania, előírva a papok kötelező házasságát felszentelés előtt a pedofil nyugati kereszténységgel való szakítás gesztusaként, egyesíteni a fragmentált szerzetességet egy féri és egy apácarendbe, elvetve a betoldást a toledói zsinat határozatába azon betoldás értelmének megtagadása nélkül, a pápát mindössze egynek az egyenlők közül elismerni, az esztergomi patriarchátust deklarálni és elvetni a szekularizációt mint olyat magát így újra egyesítenie az egyetlen egyházat az állammal, amely Egyházhoz a zsidók és muzulmánok kivételével (a zsinagógák és mecsetek kivételével az összes egyházi infrastruktúra a magyar ortodoxiára száll) mindenkinek kötelező megtérnie.

A magyar politikai berendezkedésben erősíteni az autokratikus elemeket. A közigazgatást az állam alá rendelni és centralizálni, ám a helyi közösségeket autonómiában részesíteni és bevezetni ezen autonómiák képviseletét a rendszerbe, amely autonómiák elismerése esetén ellenszolgáltatással tartoznak a központi hatalomnak, amely ellenszolgáltatás alapformája a közös kulturális normák elismerése kell legyen. A demokráciát ellensúlyozni, aminek a jelen körülmények közt egy olyan prezidentális rendszer lehetne az formája, amelyben az általános vétójoggal rendelkező, a kül, biztonságpolitikát és az orzságos jelentőségű infrastruktúra fejlesztését és fenntartását, beleértve az oktatásügyit is személyében a GDP alkotmányban előírt fix százalékából finanszírozó államelnököt az aktív polgárok választják meg, míg a passzív polgárok legföljebb az országgyűlési választásokon szavazhatnak. Stb.

Olyan helyzetben vagyunk, hogy van lehetőségünk kilépni egy zsákutcába érkezett civilizációból, nem szalaszthatjuk el a lehetőséget, mert csak két fejlődési út létezik most:

1. feloldódni a nagy univerzális birodalomban.
2. Újrakezdeni egy fiatal modern keretek közt, de középkori szellemiségű balkáni kultúra legfejlettebb államának egyikeként és kis szerencsével újabb ezer évre megteremteni a magyarság szuverén népi és nemzeti létének alapjait.

És nem hivatkozhat arra egyetlen nyugatos lobbista sem, hogy a Nyugat micsoda jövő előtt áll, mert a Nyugat jövője immár a magyarság mint nemzet halála. Az EU-nak, ahogy az USA-nak is, már csak egy népe van, egy etnikai és nyelvi sajátosságait vesztett egyesített tömeg. Ez nem magyar jövő, az ilyen a civlizációk végén álló egyetemes birodalmak a nemzetek temetői. Akármi is legyen a véleményünk az olyan államokról mint Románia, Egyiptom, vagy Albánia a valóság az, hogy nekik van jövőjük, gyakran csak az van és ezzel a jövővel szemben az EU-nak hiába van egyre szűkebben mért és úgy tűnik a mi gyarmatosításunkból is finanszírozott gazdagsága azt a gazdagságot a román, albán vagy arab államok túl fogják élni és triumfálni fognak fölötte évezredes léptékben. Hiba lenne, ha a magyar egy olyan a filológusok és történészek ismerte kifejezéssé válni, mint az etruszk, lüd vagy gall, melyek egykor népek, nyelvek és nemzetek voltak, ám végül a szomszédaikkal közös kultúrájuk végén az azt betetőző birodalmakba olvadtak fel végleg elszakadni nem tudván attól. Ki kell használnunk azt a lehetőséget, hogy a periférián vagyunk és leszakadni erről a centrumról!"

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.16. 00:01:02

Bocs, most látom milyen kurva hosszú lett. Ha a Prof kimoderálja, nem fogok megsértődni...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.16. 00:09:56

@altoid: a prof nem moderálja ki, ellenbogen megjegyzi, hogy az illető egy kutyaközönséges futóbolond...

Vincenzo90 2012.01.16. 01:36:00

Szegény Bajnait lejáratták minden ok nélkül. :( Börtönben a helye. Nem a "jobboldali média" miatt. Azért, amit tett.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.16. 08:42:53

@Professor Pizka: Ezzel nem vitatkozom, a kérdés, hogy mennyi ilyen van?

escargot 2012.01.16. 11:19:09

@altoid: Ráadásul felkészült bolond (re: van benne rendszer).

KürtiT (Tromb74) 2012.01.16. 12:54:12

@Professor Pizka: Elnézést a seggnyalásért, de ha lenne olyan, hogy "független" és "elfogulatlan" hírportál, annak oszlopos publicistája lehetnél. ...ha meg nem sértelek.

Nekem úgy tűnik, hogy az elkövetkezendő pár évet senki nem irigyli a kormánytól és Orbán Viktortól. Bajnai sem. Egyszerűen felkészül a következő, menetrendszerinti választásokra. Mondhatni besunnyog a politikába, de egyelőre nem akar felelőséget vállalni semmiért, hiszen politikai hasznot enélkül is bezsebelhet, pont ennek van szezonja.
Ahogyan Orbán is kivárta a megfelelő pillanatot, úgy Bajnai (vagy más) is kifogja. Észre kell vennünk, hogy egyéni vagy pártpolitikai érdeknél magasabbrendü érdek nem létezik ma magyarországon. A játszma továbbra is arról szól, hogy az egyik elviszi a balhét, a másik bezsebeli a hasznot. Ez megfelel a kormánynak, de megfelel a parlamenti ellenzéknek is, mert ugyanabba a halmazba, a hatalom halmazába tartoznak.

A demokrácia, mint azt már pedzegettük néhányszor, nem önmagáért ünnepelt érték. Akkor sem, ha ezt sulykolják a fejünkbe egy ideje. Annak, aki a jelenlegi (kedvező) társadalmi és anyagi helyzetét akarja fixálni, egyszerűen nem túl vonzó.
Nem vonzó azoknak sem, akiknek ugyan nincs semmijük, de azt gondolják, hogy a nemzeti önérzetük az valamiféle pénzre váltható érték. Mindkét fenti csoport ordas nagy tévedés áldozata, de ez csak akkor esne le nekik, ha egy feudális világgal kéne szembesülniük.
Tehát a demokrácia annak szimpi, aki fel akar emelkedni, de ezért hajlandó dolgozni és tanulni is. Ő lát értéket abban, hogy születési előjogok és elnyomás nélküli világban éljünk.
Ez nem tudom, mekkora tömeget mozgat meg ma Magyarországon, de félek tőle, hogy nem nagyot.

@altoid: Ez a politikai romantikába való menekvés klasszikus példája. Hagyományosan így szoktuk leromboltatni az országot, de csak azért, hogy a töri könyvekben ne csak unalmas fejezetek legyenek, és a munkaszüneti napokat is így lehet gyarapítani. Nyár elejére pont kéne egy zsír új nemzeti ünnep.
Egyelőre nem tudni hányan zsonganak ezen a vonalon, de úgy tűnik, gyarapodnak.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.01.16. 17:01:34

@KürtiT (Tromb74): Köszönöm az elismerést, egyúttal feltártad, miért nem vagyok publicista sehol :-)

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.16. 18:45:49

@KürtiT (Tromb74): Igen, ez régi kelet-európai hagyomány: ha nem tetszik a valóság, kreáljunk másikat!

Azok az országok, akik már sikeresen kimásztak ekkora vagy még nagyobb szarból, egyféleképpen tudták megoldani a dolgot: valamiféle konszenzussal a célok és az irány, valamint az alapvető eszközök tekintetében. Ez a konszenzus lehet demokratikus (pl Spanyolország Franco halála után, Írország a 90-es évek eljén, stb.), de akár felűlről oktrojált, diktatórikus is (pl Dél-Korea a 60-as és 70-es években, vagy Kína most). Magyarországon a 90-es években egy minimális konszenzus azért megvolt, legalábbis a célok tekintetében: NATO és EU-csatlakozás, nyugati orientáció. Szerintem ami sikerek akkor voltak (mert azért voltak), részben ennek is köszönhetőek. Ezt a konszenzust most Orbánék felrúgták, és egyelőre nem ajánlanak semmilyen alternatívát. Ez az állapot a futóbolondoknak kedvez, illetve felerősíti az igényt BÁRMIFÉLE iránymutatásra.

KürtiT (Tromb74) 2012.01.16. 19:44:42

@altoid: Annyiban könnyebb volt a helyzet, hogy nem kellet ellenséget kreálni, itt ültek a nyakunkon, oroszul beszéltek.
Az államadóság meg nem beszél semmilyen nyelven (még héberül se), nincs pufajkája, nem iszik vodkát. Megy az erőlködés a megszemélyesítésére, de seggszagú az egész próbálkozás. Persze a szagot nem mindenki érzi, de azért szerencsére még elegen.
A másik népi hagyományunk, hogy könnyebben tudunk valami ellen összefogni, mint valamiért. Ráadásul még a célt sem fogalmazták meg tisztességesen.

escargot 2012.01.16. 20:47:36

@altoid: Az EU-NATO kérdés a kilencvenes években, ill. a kétezres évek elején a minimálisnál sokkal erősebb konszenzusnak tűnik nekem. Azóta viszont tényleg semmi, sem pozitív sem negatív cél nem volt képes összefogni az országot, nem is nagyon volt alkotás.

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.01.16. 22:21:25

Na most már legalább tudjuk, mit állít miniszterelnökünk a félszívű Bajnai-kiáltvánnyal szembe:

index.hu/belfold/2012/01/16/orban_ne_kulfoldi_hulladekot_egyunk/

escargot 2012.01.16. 22:30:35

@altoid: Oh my, ebből még kiemelni is nehéz...

paranoid T.R. marcipan 2012.01.16. 23:02:59

@KürtiT (Tromb74): ellen-mellett nézőpont kérdése. lehet, h orbán ellen, lehet, h a demokrácia mellett. de az is lehet, h az új ellen, a dohos megoldások mellett.
a francicák is inkább harcoltak a kalácsos liba ellen mint a köztársaságért, aztán mi lett belőle?

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2012.01.17. 10:25:18

@altoid: "mit állít miniszterelnökünk a félszívű Bajnai-kiáltvánnyal szembe" - á, ez is csak egy régi nóta újramelegítése. a Kádár korszak egyik zseniális húzása volt a háztáji felfuttatása, amivel az alulfinanszírozott falusi népesség megóvhatta magát az éhenhalástól, vagy azon felül némi plusz bevételre tehetett szert. most is kb. ez a tényleges csapásirány, csak leöntve színes-szagos-nemzeti kommunikációs mázzal.

escargot 2012.01.17. 10:48:35

@Memento Mori: Annyiban sajnos meg kell védenem, hogy a mezőgazdaság nem egy buta irány, foglalkoztatási és ellátásbiztonsági szempontból. Viszont a sztárolt kisüzem tényleg elsősorban a felesleges energiák levezetésére jó, manapság a háztáji már drágább, mint a hipermarketből beszerezni ugyanazt. A vidéki nem hülye, nem azért jár a bótba a kert helyett. Esetleg a minőség lehet még adu, no nem a "külföldi hulladék-magyar minőség" automatikus ostobaság, hanem a hajón érlelt, hidropóniás, felfújt plasztik helyett a talajon, természetes trágyázással, esetleg hagyományos, magas beltartalmú fajtákkal folytatott termelés. Ez persze még sokkal drágább lesz, a magasabb befektetés és az alacsonyabb hozamok miatt, viszont tényleg van minőségi előnye.

Memento Mori · http://utel.blog.hu 2012.01.17. 10:54:52

@escargot: természetesen teljesen egyetértek veled, hogy mi a jó irány és hogy ezt kellene támogatni. a baj az, hogy 99%-ban e téren is üres szólamok maradnak a nagyívű sajtórendezvények után.
a mögöttes vonulatot, a csippentős öreg okosságáról vont párhuzammal továbbra is fenntartom :)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.01.27. 23:13:06

Magyarországon nincsen frankó jelölt, Árpád volt utoljára franco.
"Bárkinek is van kormányváltási szándéka, hagynia kell Orbánt megküzdeni a megszorításokkal."
Ezzel maximálisan egyet értek.

escargot 2012.02.01. 12:20:19

@altoid: Nem találom a párbeszédet, ahol ez szóba került, úgyhogy most ideillesztem. Érdekes tanulmány a Jobbik bázisáról:
index.hu/belfold/2012/01/30/nagyon_fiatal_nagyon_magyar_nagyon_rosszkedvu/

altoid · http://altoid.inda.hu/ 2012.02.01. 16:13:05

@escargot: Ha kicsit utánanézel, azt fogod találni, hogy ez a támogatói bázis sokban hasonlít az eredeti NSDAP támogatóira (mielőtt tömegpárttá vált volna). Amiben persze nincsen semmi meglepő.

escargot 2012.02.01. 16:19:48

@altoid: Nagyon valószínű. A fenti párhuzamhoz még érdekelne, hogy a hazai (kvázi-)tőkés réteg milyen arányban Jobbik-párti - őket a Facebook vizsgálata nyilván nem fogja nagyobb tömegben kimutatni. De a kkv-réteg személyes élményeim és ismereteim alapján igen gyanús, a nagytőke kisszámú képviselői közül már kevesebben (viszont ők részben nevesíthetőek).
süti beállítások módosítása